چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
سلامت نیوز : «من اعتماد به نفس خوبی ندارم!» خیلی از افراد این جمله را با خودشان تكرار می‌كنند و باور دارند اعتماد به نفس‌شان برای در پیش گرفتن یك زندگی ایده‌آل كافی نیست، اما آنها نمی‌دانند چرا چنین مشكلی برایشان ایجاد شده و در نتیجه ممكن است همین اشتباه را در مورد زندگی فرزند خودشان نیز مرتكب شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ متخصصان بر این باورند كه بسیاری از رفتارهای پدر و مادر در دوران كودكی می‌تواند در تقویت یا تضعیف اعتماد به نفس بچه‌ها تاثیر بگذارد. بنابراین خوب است بدانیم به چه شیوه‌هایی می‌توان اعتماد به نفس كودك را تقویت كرد و چطور موجب تضعیف اعتماد به نفس او می‌شویم.

ـ یكی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش اعتماد به نفس كودك این است كه زمان بیشتری را با او بگذرانید. اگر بتوانید وقت آزادتان را همراه با بچه‌ها باشید كمك بزرگی به آنها خواهید كرد؛ البته به دنبال ساعت‌های آزاد خاصی نباشید، چراكه خرید كردن از فروشگاه محله هم می‌تواند فرصتی فوق‌العاده برای این با هم بودن باشد؛ فقط باید دقایقی شاد را همراه یكدیگر بگذرانید.

ـ در ضمن، حواستان باشد هیچ وقت با بچه‌های بزرگ‌تر مانند كوچك‌ترها برخورد نكنید، چون آنها نه‌تنها این كار را دوست ندارند، بلكه از این رفتار احساس بدی پیدا خواهند كرد.

ـ متخصصان می‌گویند خوب است روزهای پایانی هفته، اعضای خانواده دور هم جمع شوند و درباره مسائل خانوادگی با هم صحبت كنند. در این جلسه‌ها حتما نظرات بچه‌ها را هم بپرسید و به آنها نشان دهید برای صحبت‌هایشان ارزش قائل هستید. مطمئن باشید بچه‌ها از این طرز برخورد بسیار خوشحال خواهند شد.

ـ وقتی مشغول بازی با فرزندتان هستید، همیشه لازم نیست او برنده شود. شما می‌خواهید با این كار كودك را خوشحال كنید، اما این شیوه برای رشد و پرورش كودك چندان مناسب به حساب نمی‌آید. بنابراین گاهی باید بگذارید كودك توان خودش را درك كند و تصویری واقعی از آن داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha